Chmura to elastyczność, na którą branża telekomunikacyjna powinna być gotowa

Jakie wyzwania stoją przed rynkiem telekomunikacyjnym? Jak operatorzy powinni dostosowywać się do nadchodzących zmian? Jakie korzyści płyną z wdrożenia rozwiązań chmurowych tj. Asseco CSE? Odpowiedzi m.in. na te pytania poznali uczestnicy webinaru zorganizowanego przez Asseco we współpracy z Google Cloud. Podczas wydarzenia swoją wiedzą podzielili się Szymon Marzec, Dyrektor Działu New Markets & Products w Asseco Poland oraz Bartłomiej Danek, Google Cloud Sales Manager, Google Poland.

Pandemia spowodowała, że codzienne aktywności przeniosły się do domów i świata online. Niezbędnym narzędziem stała się sprawna, stabilna sieć, która umożliwia pracę, naukę czy rozrywkę. Wraz ze zmianą modelu funkcjonowania zmieniły się oczekiwania klientów, którzy dzisiaj wymagają nowoczesnych rozwiązań. To klucz do odpowiadania na ich potrzeby i budowania pozytywnych relacji z marką. Oznacza to konieczność wdrożenia systemów, które umożliwią wprowadzanie oraz tworzenie nowych usług w duchu smart. Takie możliwości daje system Asseco Convergent Services Enviroment (Asseco CSE), który zapewnia nowoczesnym operatorom możliwość szybkiej reakcji na dużą dynamikę zmian zachodzących w ich otoczeniu rynkowym (liczba ofert, promocji, zmian regulacyjnych).

Platforma Asseco Convergent Services Environment jest autorskim rozwiązaniem Asseco klasy Business Support Systems (BSS) powstałym dla wsparcia biznesu operatorów telekomunikacyjnych, dostawców internetu oraz telewizji w sprzedaży, obsłudze i rozliczeń usług, czyli billingu. Stanowi dla nich wielokanałowy pakiet systemów wsparcia codziennych procesów. Umożliwia także łączenie wielu różnych produktów w spójną ofertę, rozliczaną w ramach jednej faktury. Może obsługiwać procesy sprzedaży, obsługi i rozliczeń usług konwergentnych – dodaje Szymon Marzec.

Asseco CSE to agregator usług dla operatorów telekomunikacyjnych, które mogą być kierowane zarówno do klientów prywatnych, jak i biznesowych. Dzięki temu, że rozwiązanie zostało umieszczone na Google Cloud to znacznie łatwiej można poszerzyć zakres usług a tym samym szybciej spełniać oczekiwania klientów. Google Cloud gwarantuje elastyczność i stabilności działania środowiska. Dla zamawiających oznacza to optymalizację kosztów związanych z wdrożeniem oprogramowania, a także opłat operacyjnych i utrzymaniowych proporcjonalnie do wielkości prowadzonego biznesu – podkreśla Bartłomiej Danek.

Więcej informacji o Asseco CSE na: cse.asseco.com

ACSEAsseco CSEBartłomiej DanekGooglegoogle cloudSystem ACSESzymon Marzec