Uznana na świecie firma badawczo-doradcza Gartner opublikowała raport zawierający kluczowych dostawców rozwiązań informatycznych dla sektora utility pt. „Magic Quadrant for Utilities Customer Information Systems 2014”. Rozwiązanie Asseco Utility Management Solutions znalazło się w prestiżowym gronie produktów, które spełniły wysokie kryteria funkcjonalne przy odpowiednio dużej skali prowadzonego biznesu i jest jedynym polskim produktem uwzględnionym w tym raporcie.
Raport Magic Quadrant Gartnera zawiera producentów systemów klasy CIS, czyli takich które łączą funkcjonalności pomiarowo-rozliczeniowe (billing) oraz związane z obsługą klienta – CRM.
– Obecność w Magic Quadrant potwierdza wysokie kompetencje Asseco w zakresie tworzenia i wdrażania rozwiązań dla sektora utility. Jestem przekonany, że wraz z ekspansją międzynarodową, którą rozpoczęliśmy w 2014 roku od Etiopii, pozycja Asseco w raporcie Gartnera będzie się umacniać – mówi Tomasz Bendlewski, dyrektor Pionu Energetyki i Gazownictwa w Asseco Poland. – Najbardziej cieszy nas, iż z tegorocznego raportu firmy Gartner jednoznacznie wynika, że na tle międzynarodowej konkurencji wyróżniamy się przede wszystkim ponadprzeciętną, pozytywną oceną klientów dotyczącą jakości współpracy z Asseco. Została też zauważona multimedialność AUMS, która umożliwia naszym klientom tworzenie różnorodnych ofert produktowych – dodaje Bendlewski.
Asseco Utility Management Solutions to rozwiązanie klasy CIS stworzone przez Asseco Poland. Jego modularna architektura pozwala na stopniowe wdrażanie wybranych modułów. Całe rozwiązanie zostało zintegrowane z systemem Microsoft Dynamics CRM. Łączy w sobie nowoczesny system billingowy z funkcjonalnościami umożliwiającymi profesjonalną i kompleksową obsługę klienta. Elastyczność, a także otwarta architektura, pozwalają na łatwą integrację z innymi systemami oraz dodawanie kolejnych funkcjonalności bez zakłócania procesów operacyjnych.
– Już w 2009 roku decydując się na budowę nowego produktu dostrzegliśmy, że firmy energetyczne działają w warunkach coraz bardziej konkurencyjnego rynku. Ich skuteczność w dużej mierze zależy od zdolności oferowania nowych produktów i usług, ich promocji, pozyskiwania nowych klientów, ale także budowania lojalności klienta. Dziś w Polsce i za granicą obserwujemy zjawiska potwierdzające nasze przewidywania – sprzedawcy energii wprowadzają nowe produkty, zaś sama energia staje się uzupełnieniem oferty dostawców innych mediów, jak internet czy płatna telewizja – mówi Tomasz Bendlewski.
AUMS jest w pełni przygotowany do obsługi multimediów, czyli sprzedaży energii elektrycznej w powiązaniu ze sprzedażą innych mediów, jak gaz, ciepło, woda, a także Internet, telewizja czy usługi telekomunikacyjne.
– Tę zaletę AUMS wykorzystują już także firmy spoza sektora energetycznego, które włączyły do swojej oferty sprzedaż energii elektrycznej, jak Orange czy Polkomtel – uzupełnia Bendlewski.
AUMS działa w 12 przedsiębiorstwach z sektora utility i obsługuje łącznie 8,7 milionów odbiorców energii elektrycznej. Aktualnie ponad 60% odbiorców energii w Polsce otrzymuje faktury wygenerowane przez rozwiązania Asseco. Największą instalacją w Polsce jest biling dla klientów masowych w Grupie Tauron, który obsługuje już ponad 3,2 mln odbiorców w jednej centralnej bazie danych. Pierwszym kontraktem realizowanym poza Polską jest budowa nowoczesnego rynku energii w Etiopii wraz z rządową agencją etiopską Information Network Security Agency (INSA). Tamtejszy system energetyczny powstaje w oparciu o autorskie oprogramowanie Asseco z rodziny AUMS oraz o know-how spółki w zakresie rozwiązań informatycznych dla sektora energetycznego. Tym samym Grupa Asseco ma szansę odegrać znaczącą rolę w rozwoju gospodarczym Etiopii oraz innych rozwijających się państw afrykańskich i sprawić, by Polska była rozpoznawana na tym kontynencie jako dostawca zaawansowanych rozwiązań technologicznych.
Raport Gartnera pt.: “Magic Quadrant for Utilities Customer Information Systems został opublikowany 28 maja 2014 roku. Jego autorem jest Zarco Sumic.
https://www.gartner.com/doc/2751722/magic-quadrant-utilities-customer-information