24 lipca wystartował sklep internetowy Plusa w nowej odsłonie. Wdrożenie przeprowadził zespół z Pionu Telekomunikacji i Mediów. Efekt jego prac można zobaczyć na www.plus.pl
Portal wyróżnia się prostą strukturą, intuicyjną nawigacją i elegancką szatą graficzną. Został zaprojektowany zgodnie z wytycznymi RWD (Responsive Web Design). Wygląd, funkcjonalności i układ poszczególnych stron dostosowują się automatycznie do rozmiaru ekranu urządzenia, z którego aktualnie korzysta użytkownik. Stworzone w tej technice strony są uniwersalne i czytelnie prezentują swoją zawartość na ekranach komputerów, tabletów czy smartfonów.
Projekt był dla Asseco Poland dużym wyzwaniem zarówno ze względu na szeroki zakres obowiązków (wykonanie systemu od analizy wymagań po wdrożenie) jak i bardzo wymagający harmonogram prac. Z tego powodu został podzielony na dwie części.
– W pierwszym etapie dostarczyliśmy sam sklep z kilkoma formularzami na „starym” portalu. W tej odsłonie sklep obsługiwał podstawowe procesy sprzedażowe. Wdrożenie tej fazy dostarczyło biznesowi narzędzi do sprzedaży, a nas z kolei nauczyło, jak wymagające są procedury testów, wdrażania i utrzymania systemu dla tego klienta. Równolegle z testami pierwszej fazy zaczęliśmy pracę nad drugą fazą. Podczas jej realizacji okazało się, że poza wymaganiami funkcjonalnymi klient oczekuje poprawy szaty graficznej sklepu. To zadanie powierzyliśmy agencji Divante – mówi Szymon Marzec, kierownik projektu z PTiM.
– Nowa strona Plusa, to nie proste odświeżenie dotychczasowego jej wyglądu. Całkowicie zmieniona została struktura serwisu, a na użytkowników czeka również szereg ułatwień pozwalających między innymi samodzielnie dopasować ofertę do własnych potrzeb – mówi Paweł Wróbel Zastępca Dyrektora Departamentu Zarządzania Ofertą ds. Portali i Sprzedaży Internetowej w Plusie. – Nowa szata graficzna powinna zadowolić nawet najbardziej wymagających internautów, a funkcjonalność serwisu zaspokoić potrzeby i oczekiwania klientów – dodaje.