Asseco znalazło się w gronie laureatów konkursu „Etyczna Firma” w kategorii „Dużych Firm” organizowanym przez Puls Biznesu. Firma została doceniona, m.in. za akcje charytatywne, proekologiczne, wsparcie lokalnych społeczności i drużyn sportowych oraz działania w ramach walki z pandemią koronawirusa.
Asseco prowadziło w 2020 r. intensywne działania CSR. Przede wszystkim w obliczu pandemii koronawirusa podjęło szereg przedsięwzięć pomocowych, m.in. przeznaczyło ponad 1 mln zł na wsparcie sektora opieki zdrowotnej, przygotowało dla placówek medycznych pakiet usług IT „Pacjencie #zostańwdomu”, które usprawniają zdalny kontakt z pacjentami oraz dostosowało systemy NFZ do sytuacji epidemicznej. Dodatkowo we współpracy z Operatorem Chmury Krajowej bezpłatnie udostępniło platformę edukacyjną dla szkół wyższych w ramach programu „Partnerstwo dla Uczelni”. Stworzyło także nowe e-Usługi dla banków spółdzielczych, np. miniaplikację „Wnioski”, która pozwala, bez wychodzenia z domu, zrealizować kilkanaście najczęstszych zagadnień, z którymi klienci przychodzą do placówek banku. Asseco wsparło też banki spółdzielcze w obsłudze wniosków o pomoc w ramach programu Tarcza Finansowa PFR a także w obsłudze Tarczy antykryzysowej 4.0. Firma współpracuje również z Ministerstwem Cyfryzacji nad wdrożeniem przepisów, umożliwiających wprowadzenie wideoweryfikacji jako zdalnej metody uwierzytelnienia tożsamości (e-podpis).
Ponadto Asseco uruchomiło inicjatywę #BiznesBezPapieru, która polega na prowadzeniu działań zmierzających do ograniczenia zużycia papieru poprzez promowanie i wsparcie projektów mających na celu rozwój usług cyfrowych. Zorganizowało również coroczną charytatywną akcję „Pomagamy”, w ramach której od 2013 r. przeznaczyło na wsparcie dla potrzebujących blisko 1,6 mln zł. Dzięki tym środkom udało się pomóc ok. 4,7 tys. dzieci i 130 rodzinom.