Asseco z 3 nagrodami IT@Bank

Asseco wygrało w rankingu głównym zestawienia IT@Bank, przygotowanego przez Miesięcznik Finansowy Bank. Spółka została także liderem kategorii „Efektywność” oraz zajęła 2. miejsce w kategorii „Pozycja firm w sektorze banków spółdzielczych”. Asseco kolejny rok z rzędu utrzymało czołowe pozycje w kilku kategoriach tego zestawienia.

 

Wręczenie nagród poprzedziła konferencja, której partnerem generalnym było Asseco. Stanowi ona platformę do dyskusji na temat nowatorskich rozwiązań teleinformatycznych dla rynku finansowego i wyzwań dla cyfrowej gospodarki. Wśród gości znaleźli się przedstawiciele sektora bankowego, niezależni eksperci oraz dostawcy najnowocześniejszych technologii IT w tym Zbigniew Pomianek, Wiceprezes Zarządu Asseco Poland, który wspólnie z m.in. Ryszardem Drużyńskim, Wiceprezesem Zarządu Raiffeisen Banku Polska uczestniczył w panelu dyskusyjnym „Time to market”. Wiceprezes Asseco w swojej wypowiedzi duży nacisk położył na kwestię informatyki dwóch prędkości.

 

Banki z jednej strony oczekują, że będzie duża prędkość wdrożenia szczególnie w przypadku projektów z zakresu bankowości elektronicznej. Z drugiej strony, kiedy zbliżamy się do systemów core’owych, zależy im przede wszystkim na bezpieczeństwie i stabilności. Staramy się więc nie dać rozerwać tym dwóm prędkościom – powiedział Zbigniew Pomianek.

 

Ryszard Drużyński dodał, że prędkość działań ma duże znaczenie dla banków i m.in. z tego powodu wysoko ocenił wdrożenie w jego instytucji rozwiązania Asseco CBP (Customer Banking Platform), które umożliwia bankowi samodzielne rozwijanie aplikacji, co jeszcze bardziej skraca time to market.

 

W kolejnej części dyskusji prelegenci rozmawiali o możliwościach wykorzystania chmury w sektorze bankowym. Zbigniew Pomianek stwierdził, że Asseco intensywnie korzysta z niej, oferując bankom spółdzielczym usługi w modelu SaaS. Dodatkowo wykorzystanie chmury skraca wdrożenie rozwiązania do kilku dni. Podkreślił jednak, że dotyczy to standardowych rozwiązań. W przypadku tych dedykowanych dla danego odbiorcy time to market musi się wydłużyć, aby zachowane było wdrożenie wszystkich funkcjonalności.

 

 

Fot.: CPBiI/Miesięcznik BANK

IT@BANKMiesięcznik Bankranking