Asseco wesprze cyfryzację usług pocztowych w Zambii

Asseco, największa firma IT w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, wspólnie z rządem Zambii utworzy spółkę joint venture o wartości 10 milionów euro, której celem będzie cyfryzacja krajowych usług pocztowych.

Przedstawiciele rządu Zambii podpisali z Asseco protokół ustaleń określający zasady współpracy w ramach projektu utworzenia lokalnej spółki IT. Będzie ona odpowiedzialna za cyfrową transformację ZamPost (Zambia Postal Services Corporation) – państwowego przedsiębiorstwa, będącego operatorem usług pocztowych w Zambii. Projekt obejmuje digitalizację części dotychczasowych usług, jak również wprowadzenie nowych, np. elektronicznej bankowości i e-commerce. Dzięki temu podniesiony zostanie poziom obsługi obywateli, którzy uzyskają także dostęp do dodatkowej oferty.

Z efektów cyfryzacji usług pocztowych mogą skorzystać wszyscy mieszkańcy Zambii oraz lokalni przedsiębiorcy. Jest to kolejny etap cyfrowego rozwoju tego kraju, który podobnie jak inne państwa afrykańskie podąża za tym globalnym trendem – powiedział Paweł Hansdorfer, Dyrektor Rynków Zagranicznych, Asseco Data Systems. Cieszy nas, że do współpracy przy tym projekcie rząd Zambii zdecydował się zaprosić doświadczonego partnera, jakim jest Asseco. Jesteśmy obecni w 60 krajach na całym świecie i mamy duże doświadczenie w cyfryzacji zarówno biznesu, jak i sektora publicznego, także w krajach afrykańskich. Przykładem jest chociażby Cyber Defense Africa, instytucja uruchomiona w ramach współpracy rządu togijskiego i Asseco, która jest odpowiedzialna za bezpieczeństwo cybernetyczne państwa – dodał.

Dokument został podpisany dzień po rozpoczęciu tegorocznego Forum Ekonomicznego Unia Europejska – Zambia, którego celem jest inicjowanie współpracy pomiędzy przedsiębiorstwami i instytucjami z tych krajów oraz wzrost liczby europejskich inwestycji na terenie Zambii. Zgodnie z zawartym pomiędzy Asseco a rządem Zambii protokołem ustaleń umowa pomiędzy tymi podmiotami zostanie podpisana do końca lipca br.

Cyber Defense AfricaPaweł Hansdorferrynki zagraniczneZambia