Zawieranie umów kredytowych w Santander Consumer Bank zostało przyspieszone o 30% dzięki zastosowaniu jednorazowego podpisu elektronicznego. Asseco jest odpowiedzialne za wdrożenie usług zaufania oraz zapewnienie pełnego wsparcia, które obejmuje aspekty technologiczne, prawne oraz organizacyjne. Dzięki temu zwiększono szybkość, efektywność, a także wygodę pracy pracowników u partnerów handlowych oraz podniesiono jakość usług i skrócono czas obsługi klientów.
Przeczytaj również: Case Study – Zawieranie umów kredytowych szybsze o 30%
Bank przyjazny klientowi
Dynamiczny rozwój Santander Consumer Bank – Banku od kredytów, stale zwiększająca się sieć sprzedaży, chęć zaspokojenia potrzeb pracowników oraz klientów, a także rezygnacji z czasochłonnego, „papierowego” obiegu dokumentów sprawiły, że podjęto decyzję o wprowadzeniu nowoczesnych usług zaufania. Celem projektu było stworzenie procesu podpisywania umowy kredytu konsumenckiego zgodnego z ideą paperless, regulacjami unijnymi eIDAS oraz najwyższymi standardami user experience.
Jesteśmy instytucją finansową w Polsce, która w 2020 roku może posługiwać się tytułem „Bank Przyjazny Klientowi”, przyznanym w procesie niezależnej certyfikacji prowadzonej przez firmę badawczą Experience Institute. 97% naszych klientów jest zdania, że jako bank mamy proste procedury, dzięki którym można w łatwy sposób zawnioskować o kredyt. Wdrożenie elektronicznego procesu zawierania umów kredytowych jeszcze bardziej wzmocniło postrzeganie nas jako banku otwartego na potrzeby klientów. Cyfryzacja sprzedaży produktów pozwoliła nie tylko na obniżenie kosztów związanych z papierowym obiegiem dokumentów, ale znacznie usprawniła nasze procesy wewnętrzne – powiedziała Ewa Muciek, Z-ca Dyrektora Pionu Technologii i Operacji, Santander Consumer Bank.
Digitalizacja w praktyce
System zaprojektowany oraz wdrożony przez Asseco Data System wspólnie z bankiem, dzięki digitalizacji potwierdzania dokumentacji kredytowej, skrócił czas obsługi klientów, umożliwiając zdalne zawieranie umów
i akceptowanie ich przy użyciu zaawansowanych podpisów jednorazowych autoryzowanych kodami SMS.
W ramach realizacji projektu zastosowano także kwalifikowaną pieczęć elektroniczną oraz kwalifikowaną usługę walidacji. Wprowadzenie procesów paperless pozwoliło na odciążenie backoffice’u i ograniczenie miejsca zajmowanego przez umowy w wersji papierowej.
Wdrożenie elektronicznego procesu sprzedaży skróciło czas zawarcia umowy kredytu o 30%*. Przyczyniło się też do podniesienia jakości pracy doradców w sieci partnerskiej banku, z których aż 80%* podkreśliło łatwość obsługi nowego procesu, a 40%* doceniło możliwość zawarcia umowy kredytowej bez użycia ani jednej kartki.
Projekt dla Santander Consumer Banku wyróżnia skala i zasięg zastosowania cyfrowego zawierania umów kredytowych oraz wynikające z tego korzyści. Bank wdrażając produkty oraz usługi Asseco zyskał nowoczesne, wygodne i docenione przez partnerów narzędzie, które ułatwia im pracę, pozwala szybciej i wydajniej realizować procesy sprzedaży produktów z oferty banku – powiedział Artur Miękina, Dyrektor Sprzedaży Projektów Kluczowych, Asseco Data Systems.
O Santander Consumer Bank:
Santander Consumer Bank należy do hiszpańskiej Grupy Santander obecnej w Polsce od 2001 roku. Specjalizuje się w produktach consumer finance działając pod hasłem „Bank od Kredytów”. W swojej ofercie posiada szeroką gamę produktów kredytowych dla klientów indywidualnych oraz firm. Ich sprzedaż realizuje za pośrednictwem 321 oddziałów oraz sieci placówek współpracujących – ponad 27 tys. sklepów i marketów oraz 1000 salonów
i komisów samochodowych.
O Asseco Data Systems:
Asseco Data Systems jest jedną z największych firm IT w Polsce. Dostarcza produkty i usługi, bazujące na oprogramowaniu własnym oraz firm trzecich, a także rozwiązania infrastruktury teleinformatycznej. Działalność spółki skoncentrowana jest na obsłudze przedsiębiorstw oraz instytucji administracji samorządowej. Asseco Data Systems należy do Grupy Asseco, która jest liderem branży IT w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Grupa działa w blisko 60 krajach na świecie i zatrudnia ok. 27 tys. osób.
*badania Voice of Customer zrealizowane techniką CATI, przeprowadzone przez Santander Consumer Bank z Partnerami Handlowymi w okresie 15-08-2020 – 15.09.2020. Badanie zostało zrealizowane na próbie 345 sprzedawców, którzy mają możliwość korzystania z podpisu cyfrowego.