Jakość obsługi klienta to jeden z kluczowych czynników, który decyduje o przewadze konkurencyjnej przedsiębiorstw, również z branży energetycznej. A budowanie pozytywnych doświadczeń, dbałość o szczegóły w kontakcie z klientami oraz zapewnienie im wygody w korzystaniu z usług są podstawą do budowy trwałych relacji biznesowych. Dlatego też największa państwowa spółka energetyczna z Serbii – Javno preduzeće Elektroprivreda Srbije (JP EPS) zdecydowała się na uruchomienie elektronicznego biura obsługi klienta, opartego o platformę Asseco – AUMS Digital. Tym samym Asseco po raz pierwszy wdroży ją w zagranicznej spółce z sektora utilities.
Projekt będzie realizowany przez rok w ramach konsorcjum Asseco Poland S.A., Asseco South Eastern Europe d.o.o. Beograd oraz Chip Card a.d. Beograd.
Wdrożenie AUMS Digital ma na celu przede wszystkim podniesienie jakości obsługi klientów, możliwość oferowania nowych produktów, a także nowoczesną integrację z wieloma różnymi systemami informatycznymi użytkowanymi przez Klienta. To również zdecydowany krok w kierunku budowy architektury dwóch prędkości (BIOMODAL).
Głównym zadaniem AUMS Digital jest integracja produktów spółek energetycznych z usługami zewnętrznych partnerów, także spoza branży energetycznej. Zapewnia im to wzrost sprzedaży oraz daje możliwość rozszerzenia oferty. Warto podkreślić, że AUMS Digital to platforma w pełni otwarta, która może być rozwijana samodzielnie przez klientów i innych dostawców, ponieważ kod źródłowy stosowanych w niej miniaplikacji jest dostępny i w pełni udokumentowany – powiedział Tomasz Bendlewski, Dyrektor Pionu Energetyki i Gazownictwa, Asseco Poland.
Asseco AUMS Digital pozwala firmom energetycznym na realizację strategii omnikanałowej i oferowanie ich klientom produktów oraz usług poprzez różne kanały kontaktu oraz włączenie ich w proces obsługi, a dzięki temu optymalizowanie i automatyzację wielu innych procesów. To wszystko finalnie przekłada się na większą efektywność działania całego przedsiębiorstwa.
Dzięki doświadczeniu i kompetencjom, Asseco od lat jest wiarygodnym partnerem technologicznym większości spółek energetycznych w Polsce. To daje nam solidną podstawę do tego, by wychodzić z naszą ofertą także na rynki międzynarodowe – dodał Tomasz Bendlewski.
Kontrakt w Serbii to już kolejne zagraniczne wdrożenie Asseco w sektorze energetycznym. Wcześniej firma zrealizowała projekt w Etiopii, gdzie dostarczyła kompleksowy system informatyczny do zarządzania danymi odczytowymi, oparty o Asseco Utility Management Solutions (AUMS) w Etiopii. Było to największe wdrożenie IT, kiedykolwiek prowadzone przez polską firmę w Afryce, które zostało zrealizowane we współpracy z etiopską rządową agencją Information Network Security Agency (INSA).
***
Asseco Poland jest największą polską firmą informatyczną notowaną na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Od ponad 25 lat tworzy zaawansowane technologicznie oprogramowanie dla firm i instytucji z kluczowych sektorów gospodarki. To obecnie największa spółka informatyczna w Europie Środkowej oraz szósty producent oprogramowania w Europie. Jest liderem rozwiązań informatycznych dla sektora energetycznego w Polsce. Swoją działalność rozwija również na międzynarodowych rynkach. Systemy Asseco wspierają wszystkie procesy związane z zarządzaniem energią elektryczną, z których korzystają spółki obrotu, dystrybutorzy energii oraz firmy zajmujące się obsługą klienta.
Spółka dostarcza rozwiązania, które pozwalają w wymierny sposób obniżyć koszty działalności, usprawnić funkcjonowanie oraz zwiększyć konkurencyjność firm z sektora energetycznego. Realizuje także projekty centralizacji i migracji dużych wolumenów danych. Posiada około 65% udziału w polskim rynku energetycznym. Ponadto, blisko 60% rachunków za energię jest generowanych w oparciu o autorskie systemy billingowe firmy.