Asseco umacnia pozycję w raporcie Gartnera

Asseco Poland znalazło się, jako jedyna polska firma, w prestiżowym raporcie „Magic Quadrant for Utilities Customer Information Systems” za 2015 r., opracowanym przez firmę badawczo-doradczą Gartner. Oprogramowanie AUMS, dedykowane dla firm energetycznych, spełniło restrykcyjne kryteria, które zostały postawione przed firmami znajdującymi się w zestawieniu. To już drugi rok z rzędu, gdy produkt Asseco figuruje w tym raporcie.

 

Oprogramowanie Asseco Utility Management Solutions/AUMS to rozwiązanie klasy CIS, które łączy funkcjonalności pomiarowo-rozliczeniowe (biliing) oraz te związane z obsługą klienta, w tym również CRM. Asseco, oferujące ten system, zostało uwzględnione w kategorii „Graczy Niszowych”. Obecnie AUMS jest wykorzystywany przez 15 firm z sektora utility i obsługuje 13,7 mln klientów.

 

Wierzymy, że fakt, że AUMS po raz kolejny znalazł się w raporcie „Magic Quadrant” jest potwierdzeniem rosnącej pozycji Asseco w sektorze energetycznym, tym bardziej, że na przestrzeni ostatnich lat liczba konkurentów Asseco zakwalifikowanych do tego zestawienia maleje. Już ponad połowa polskich odbiorców energii obsługiwana jest w rozwiązaniu Asseco – powiedział Tomasz Bendlewski, Dyrektor Pionu Energetyki i Gazownictwa.

 

AUMS to nowoczesny system wspomagający sprzedaż energii elektrycznej oraz innych mediów, który można wdrożyć w stosunkowo krótkim czasie. Między innymi dlatego wiele firm energetycznych takich jak Tauron, którego baza bilingowa liczy 5,5 mln klientów, zdecydowało się na wdrożenie tego rozwiązania. AUMS używany jest również przez firmy, które swój główny biznes lokują w sektorze telekomunikacyjnym.

 

Mamy ambicje i możliwości na realizację projektów nie tylko w Polsce, ale także za granicą. Uważamy, że jest to jedyna droga, aby w przyszłości nie być graczem niszowym oraz wykorzystać globalną pozycję Asseco na świecie. W tej chwili prowadzimy wdrożenie w Etiopii, gdzie pomagamy informatyzować sektor energetyczny – dodał Tomasz Bendlewski.

 

Modułowa budowa systemu umożliwia jego elastyczne i stopniowe wdrożenie. Jest on zintegrowany z Microsoft Dynamics CRM, a także posiada szereg własnych unikalnych rozwiązań, związanych z elektroniczną obsługą Klienta i automatyzacją procesów biznesowych. Ponadto użytkownicy systemu AUMS docenili łatwość aktualizacji tego oprogramowania i wyższe niż przeciętne zaspokojenie potrzeb użytkownika.

 

Raport Gartnera “Magic Quadrant for Utilities Customer Information Systems” został opublikowany 2 czerwca 2015 roku. Jego autorem jest Zarko Sumic http://www.gartner.com/document/3067517?ref=ddrec.

 

Firma Gartner nie promuje w swoich publikacjach badawczych żadnych producentów, produktów ani usług, jak również nie doradza użytkownikom technologii, aby wybierali dostawców, którzy otrzymali najwyższą ocenę lub inne oznaczenie. Publikacje badawcze przedstawiają opinie organizacji badawczej Gartnera i nie należy ich interpretować jako stwierdzeń stanu faktycznego. Gartner nie udziela żadnych gwarancji, wyraźnych ani dorozumianych, odnośnie tego badania, w tym gwarancji przydatności handlowej lub użyteczności do określonego celu.

 

***

AUMSGartnerMagic Quadrant for Utilities Customer Information Systemsraport