„My Company Polska” wyróżniło 30 firm, które w obliczu kryzysu wykazały się największą społeczną odpowiedzialnością. Wśród nich znalazło się Asseco, które podjęło szereg działań pomocowych, m.in. dla sektora edukacji czy zdrowia, na rzecz którego przekazało ponad 1 mln zł.
Asseco wsparło branżę medyczną nie tylko w formie finansowej. Firma udostępniła bezpłatny pakiet usług IT „Pacjencie #zostańwdomu”, których celem jest usprawnienie zdalnego kontaktu z pacjentami. W ramach współpracy z NFZ uzupełniła też system eWUŚ o „znacznik kwarantanny”, który informuje personel medyczny o kwarantannie danego pacjenta i dacie jej zakończenia.
Ponadto, wspólnie z Operatorem Chmury Krajowej, Asseco bezpłatnie udostępniło platformę edukacyjną dla szkół wyższych w ramach programu „Partnerstwo dla Uczelni”.
Firma współpracuje też z Ministerstwem Cyfryzacji nad wdrożeniem przepisów, umożliwiających wprowadzenie wideoweryfikacji jako zdalnej metody uwierzytelnienia tożsamości (e-podpis).
Asseco opracowało również miniaplikację „Wnioski”, za pomocą której zapewniło bankom spółdzielczym wsparcie w obsłudze wniosków o pomoc w ramach programu Tarcza Finansowa PFR.