Asseco było głównym partnerem konferencji “Product Development Excellence in Banking Summit”, na której spotkało się ponad 100 przedstawicieli największych banków w Europie i Bliskim Wschodzie. Spotkanie jest platformą do wymiany doświadczeń i refleksji nad tym, jak powinny kształtować się produkty i usługi oferowane w sektorze bankowym.
Konferencja odbyła się w dniach 22-24 września w Wiedniu. Asseco na swoim stoisku zaprezentowało najnowsze rozwiązania opracowane dla sektora bankowego – Asseco Universal Front End (Asseco UFE), czyli uniwersalny, jednorodny interfejs dla doradcy bankowego, łączący wszystkie funkcjonalności rozmaitych systemów informatycznych oraz Asseco Customer Banking Platform (Asseco CBP) – platformę, dającą klientowi banku możliwość korzystania z usług bankowości internetowej i mobilnej. Systemy te są niezbędnymi narzędziami do wdrożenia strategii omnichannel.
Omnichannel to naturalny kierunek, w którym powinny podążyć nowoczesne banki – powiedział podczas swojej prezentacji Bartłomiej Bartosiewicz, New Business Development Manager, Asseco Poland. Patrząc na reakcje uczestników, myślę że zostaliśmy odebrani bardzo pozytywnie, a promowana przez nas strategia ma szansę znaleźć zastosowanie również w zagranicznych bankach – dodał.
Duże zainteresowanie wśród uczestników spotkania wzbudziła, oferowana w ramach Asseco CBP, koncepcja Butiku z mini aplikacjami. Rozwiązanie to, podobnie jak Apple Store lub Google Play, pozwala klientowi banku samemu decydować z jakich aplikacji chce korzystać. Jest to więc krok w stronę pozyskania nowych klientów z różnych grup społecznych i zawodowych.