„Razem przeciw COVID” to pakiet narzędzi IT bezpłatnie udostępnianych placówkom medycznym przez Asseco Poland S.A. Przygotowane rozwiązania informatyczne usprawniają postępowanie w przypadku zdiagnozowania lub podejrzenia koronawirusa oraz ułatwiają zdalny kontakt z pacjentem. Usługi zostały przygotowane z wykorzystaniem infrastruktury Chmury Krajowej.
Asseco Poland już od kwietnia umożliwia placówkom medycznym bezpłatne wdrażanie narzędzi IT usprawniających komunikację z pacjentami. Z uwagi na duże zainteresowanie pakietem „Pacjencie #zostanwdomu”, powstały kolejne narzędzia, wspierające szpitale w walce z koronawirusem.
W czasie pandemii dla placówek medycznych kluczowe jest z jednej strony zachowanie ciągłości świadczenia opieki lekarskiej, a z drugiej – wdrożenie i sprawne stosowanie odpowiednich procedur bezpieczeństwa w związku z pandemią koronawirusa. Z pomocą przychodzą rozwiązania informatyczne – powiedział Jan Butkiewicz, Zastępca Dyrektora Pionu d/s Sprzedaży w Pionie Opieki Zdrowotnej Asseco Poland.
Z myślą o działaniach, jakie placówka medyczna musi podjąć w przypadku podejrzenia lub zdiagnozowania
u pacjenta wirusa COVID-19, Asseco przygotowało dwie unikalne usługi, które zostały dodane do pakietu usług teleinformatycznych.
Specjalny moduł BioHazard pozwoli szpitalowi odpowiednio oznaczać oraz wyszukiwać w swojej bazie danych pacjentów z podejrzeniem COVID-19, lub inną groźną chorobą wirusową lub bakteryjną.
Drugie narzędzie to Rejestr pacjentów z COVID, który umożliwi integrację z Krajowym Rejestrem Pacjentów
z COVID. Wyeliminuje to ewentualne dublowanie wprowadzanych informacji i natychmiast potwierdzi przypadek wcześniejszego zdiagnozowania koronawirusa. Szpitale zyskają również dostęp do formularza dokumentacji medycznej ‘PreTRIAGE’, w którym gromadzone są informacje z wywiadu wstępnego.
Pozostałe rozwiązania udostępniane w ramach pakietu „Razem przeciw COVID” wspierają zdalną komunikację
z pacjentem. Teleporady, wykorzystując technologię komunikacji audiowizualnej, pozwalają lekarzom udzielać porad w sposób zdalny, zapewniając dostęp do cyfrowej dokumentacji medycznej pacjenta. E-Powiadomienia usprawniają komunikację z pacjentem pozwalając na wdrożenie automatycznej wysyłki SMS-ów lub e-maili. Ich ważną funkcjonalnością jest również możliwość wysłania kodu PIN do realizacji e-Recepty. E-potwierdzenia umożliwiają natomiast pacjentowi łatwe potwierdzenie lub anulowanie wizyty e-mailem lub smsem, rozładowując przeciążone linie telefoniczne placówek medycznych i redukując liczbę nieodwołanych wizyt.
Uruchomienie dodatkowych usług IT nie wymaga od placówki medycznej skomplikowanego wdrożenia
i dodatkowych nakładów na infrastrukturę. Również ze strony pacjenta nie jest konieczne instalowanie żadnego oprogramowania, wystarczy dostęp do przeglądarki internetowej na telefonie lub komputerze.
Z pakietu „Razem przeciw COVID” mogą korzystać użytkownicy systemu AMMS. Usługa jest udostępniona bezpłatnie do 31 lipca 2020 r. Więcej informacji oraz formularz kontaktowy dostępny jest na stronie www.asseco.pl.