Asseco Poland było spółką, której analizę i wycenę przygotowywali uczestnicy polskiej edycji konkursu „CFA Institute Research Challenge”. Wygrał zespół reprezentujący Akademię Leona Koźmińskiego w Warszawie. W projekcie wzięło udział ponad 50 studentów z 12 drużyn, reprezentujących 8 uczelni wyższych. Zwycięski zespół młodych analityków powalczy w kolejnym, międzynarodowym etapie konkursu.
Udział w projekcie CFA Institute Research Challenge to dla nas cenne doświadczenie. Gratulujemy też wszystkim zespołom, które zdecydowały się na dołączenie do tej inicjatywy. Z dużym zainteresowaniem obserwowaliśmy, jak młodzi ludzie argumentowali przygotowane przez siebie wyceny naszej spółki, bronili swoich tez, a także udzielali odpowiedzi na pytania jurorów – powiedziała Karolina Rzońca-Bajorek, Wiceprezes Zarządu, CFO Asseco Poland. – Prowadzimy transparentną, opartą na dialogu komunikację z rynkiem. Prezentacje drużyn stanowiły dla nas nowe spojrzenie na nasze działania i stanowiły ważną informację zwrotną, którą zamierzamy wykorzystać w naszej komunikacji z poszczególnymi grupami odbiorców – dodała.
Zespół z Akademii Leona Koźmińskiego zakwalifikował się do etapu regionalnego EMEA (ćwierćfinały), gdzie dalej będzie oceniana prezentacja analizy i wyceny spółki Asseco Poland. Pod koniec kwietnia najlepsze zespoły będą rywalizować z innymi drużynami z Europy, Bliskiego Wschodu oraz Afryki. Jeśli drużyna reprezentująca Polskę oraz kraje bałtyckie skutecznie poradzi sobie z zadaniem, w połowie maja czeka ją globalny finał.
Wysoko oceniam kwalifikacje studentów w zakresie analityki finansowej, co zobaczyliśmy w raportach przygotowanych przez zespoły, jak również w prezentacjach tych raportów. Uczestnicy konkursu wykazali, że są już przygotowani do pracy w działach analitycznych instytucji finansowych, nie tylko w Polsce. O sile tego projektu świadczy jego globalny charakter – w tegorocznej edycji CFA Institute Research Challenge startuje blisko 1000 uniwersytetów – podsumował Krzysztof Jajuga, Prezes CFA Society Poland.
W ramach projektu studenci, stawiający pierwsze kroki w obszarze analizy finansowej, mają szansę skorzystać z wiedzy i doświadczenia mentorów, graderów, opiekunów uczelnianych oraz jurorów, którzy w ten sposób wspierają rozwój zawodowy przyszłych analityków.