Asseco partnerem merytorycznym kampanii Świadomi w sieci

Interia uruchomiła kampanię informacyjną „Świadomi w sieci”, której celem jest popularyzacja wiedzy na temat  zagrożeń w Internecie. W ramach projektu w portalu pojawiły się praktyczne materiały, które w przystępny sposób przybliżają tematykę cyberbezpieczeństwa. Partnerem merytorycznym akcji jest Asseco.

Użytkownicy Interii poznają skuteczne sposoby ochrony przed najpopularniejszymi metodami stosowanymi przez przestępców w Internecie (phishing, vishing, keyloggery, malware, ransomware). Znajdą także porady dotyczące bezpiecznego korzystania ze sklepów internetowych oraz bankowych usług online. Czytelnicy będą mogli także porozmawiać z ekspertem ds. cyberbezpieczeństwa podczas webinaru, a swoją wiedzę sprawdzić w interaktywnym quzie. Partnerem inicjatywy jest Asseco, które poprzez swoich ekspertów z Asseco Poland i ComCERT, spółki z Grupy Asseco specjalizującej się w dostarczaniu rozwiązań z zakresu cyberbezpieczeństwa, wspiera merytorycznie opracowywanie materiałów edukacyjnych.

Przyspieszona cyfryzacja i przeniesienie wielu obszarów naszego życia do świata online niesie za sobą olbrzymie korzyści, ale powoduje także wzrost ilości cyberataków, które dotykają zarówno firmy, jak i konsumentów. Mogą one mieć negatywne skutki finansowe, biznesowe czy prawne. Najczęstszą przyczyną naruszeń cyberbezpieczeństwa jest błąd ludzki, dlatego tak ważna jest edukacja na temat zagrożeń w świecie online. Asseco jako największa polska firma informatyczna i lider cyfryzacji chce upowszechniać wiedzę dotyczącą cyberzagrożeń i podnosić kompetencje Polaków w tym obszarze – mówi Artur Wiza, Wiceprezes Zarządu Asseco Poland.

Materiały przygotowane w związku z akcją „Świadomi w sieci” będę pojawiały się cyklicznie na stronie głównej portalu Interia.pl oraz w serwisie Biznes Interia.pl

Artur WizaComCERTInteriaŚwiadomi w sieci