W lipcu br. Pion Telekomunikacji i Mediów Asseco Poland przeprowadził z sukcesem wdrożenie kolejnej fazy programu COTP realizowanego dla Orange Polska.
W ramach prac zmodyfikowano kilkanaście systemów informatycznych w obszarach: Billing, Warstwa Integracyjna, CRM, Fronttend, Reporting. Nastąpiło uruchomienie nowego systemu windykacyjnego i wykonana została migracja 80 tys. klientów do nowego systemu bilingowego.
– Cały proces zakończyliśmy w czasie krótszym od przewidywanego. Udało się to dzięki wysokiej jakości pracom naszych zespołów odpowiedzialnych za poszczególne systemy. Przełożyły się one na wyjątkowo małą liczbę błędów zarówno w trakcie wdrożenia, jak i w okresie trwającej obecnie stabilizacji. Przy tak wysokim poziomie skomplikowania, gdzie modyfikowaliśmy kilkanaście systemów wzajemnie zintegrowanych i dodatkowo migrowaliśmy klientów, to naprawdę duże osiągnięcie – powiedział Karol Maroszek, Pion Telekomunikacji i Mediów, Asseco Poland.
Karol Maroszek jest kierownikiem programu realizowanego przez Orange Polska – COTP ( Convergent Offer Tool Program). W ramach tego programu odbywa się m.in. migracja 3,5 mln indywidualnych klientów telefonii stacjonarnej i Internetu do nowego systemu bilingowego. Zakończy się ona w marcu 2015 roku.
– W ostatni weekend przenieśliśmy pierwszy (po pilotażowym) pakiet. Jest on stosunkowo niewielki, kolejne będą zawierały 10-krotnie więcej klientów. Sukces tej pierwszej, 80-tysięcznej , migracji to bardzo dobra prognoza – powiedziała Barbara Dyba, kierownik projektu migracja.