Grupa Asseco zainwestowała w spółkę Modulus, polski startup wyspecjalizowany w tworzeniu zaawansowanych rozwiązań chmurowych oraz świadczeniu usług w zakresie projektowania UI/UX. Jest to pierwsza tego typu inwestycja Asseco na rodzimym rynku.
Grupa Asseco powiększyła się o spółkę Modulus, ekspercki software house z Krakowa, dostarczający innowacyjne rozwiązania IT w zakresie Software as a Service (SaaS), platform Cloud’owych (PSaaS), oraz usługi z zakresu projektowania User Interface (UI) oraz User Experience (UX). Inwestycja jest konsekwencją realizacji strategii rozwoju własnych innowacyjnych produktów informatycznych oraz zaawansowanych usług IT związanych z projektowaniem i wdrażaniem systemów informatycznych.
„Dziś wiele mówi się w Polsce i na Świecie o rosnącej roli startupów w rozwoju produktów w sektorze nowych technologii. Asseco od dawna z uwagą przygląda się temu rynkowi w poszukiwaniu innowacyjnych produktów oraz zespołów o nieprzeciętnym potencjale. Modulus prezentuje światowy poziom i jestem przekonany, że ten zespół wniesie wiele wartości do naszej Grupy” – powiedział Adam Góral, Prezes Zarządu Asseco Poland.
„Modulus wyznaje zasadę, że najpiękniejsze rozwiązania to te, które wyrastają z R&D, a jednocześnie są mocno osadzone w realiach rynkowych, rozwiązują prawdziwe problemy, z jakimi spotykają się miliony ludzi na co dzień. Dołączenie do Asseco było dla spółki Modulus zupełnie naturalnym kierunkiem, gdy obserwowała rozwój grupy i jej konsekwencję w realizacji strategii innowacyjności. Asseco dostrzega potencjał stworzonej przez nas innowacyjnej linii produktów oraz kompetencje z zakresu User Experience, które od lat wyznaczają rynkowe trendy i które w symbiozie wykorzystujemy przy realizacji dużych projektów dla naszych klientów na rynku europejskim. Wejście do Grupy Asseco pozwoli nam szybciej zrealizować nasze globalne ambicje” – Mikołaj Dunikowski, Prezes Zarządu Modulus Sp. z o.o.
Objęcie udziałów w spółce Modulus wpisuje się w strategię Asseco, która zakłada rozwój przez akwizycje oraz tworzenie innowacyjnych rozwiązań.
„Współpracę ze startupami postrzegam, jako jedną z dróg pozyskiwania innowacji. W tym celu stale inwestujemy również w R&D. Tylko w ubiegłym roku na ten cel przeznaczyliśmy 136 mln zł w Polsce, a w całej Grupie – 508 mln zł w działalność R&D. Dzięki temu tworzymy produkty, które są nie tylko bardzo dobre, ale przede wszystkim skutecznie pomagają naszym klientom sprostać rosnącym wymaganiom rynków, na których działają” – dodał Adam Góral.
Więcej o firmie Modulus: http://modulus.eu/pl/