Asseco inwestuje w Pirios, lidera cyfrowych rozwiązań do obsługi komunikacji z klientami

Asseco Data Systems kupiło większościowe udziały (65,24%) krakowskiej spółki Pirios. To producent i integrator systemów klasy „omnichannel”, które wspierają procesy oraz automatyzację obsługi klienta. Z rozwiązań Piriosa korzystają już największe polskie firmy. Dzięki dołączeniu do Grupy Asseco, z rozwiązań tych będzie mogło skorzystać szerokie grono firm i instytucji z niemal wszystkich sektorów gospodarki.

Pirios jest liderem polskiego rynku rozwiązań przeznaczonych do automatyzacji obsługi klienta przy użyciu voicebot’ów i chatbot’ów. Wspiera firmy i instytucje w skutecznej komunikacji z klientem masowym. Z jego rozwiązań, tzw. wirtualnych agentów, realizujących dziesiątki tysięcy różnych procesów biznesowych korzystają obecnie największe polskie firmy z branży energetycznej, bankowości, ubezpieczeń, telekomunikacji, a także administracja publiczna. Firma dostarcza m.in. rozwiązanie do obsługi numeru pogotowia energetycznego 991.

Od lat w Asseco Data Systems rozwijamy kompetencje w zakresie systemów służących do obsługi klientów, dlatego bardzo się cieszymy, że dołączają do nas specjaliści o tak dużym doświadczeniu i wiedzy. Dzięki tej transakcji chcemy poszerzyć zakres oferowanych usług i jako lider cyfryzacji wzmocnić naszą pozycję we wszystkich sektorach w Polsce, a także na rynkach afrykańskich. Jestem pewien, że wspólnie z Pirios będziemy mogli dostarczać jeszcze bardziej innowacyjne i kompleksowe rozwiązania oraz świadczyć usługi, zarówno u obecnych, jak i nowych klientów – mówi Andrzej Dopierała, Prezes Zarządu Asseco Data Systems.

Cieszymy się, że lider polskiego rynku IT i jednocześnie międzynarodowy gracz, jakim jest Asseco zdecydował się zaangażować kapitałowo w naszą spółkę. To dla nas potwierdzenie, że obrana przez nas przed laty strategia rozwoju przynosi wymierne rezultaty. Chcemy wykorzystywać synergię i potencjał jaki oferuje Asseco do dalszego dynamicznego rozwoju – również na międzynarodowych rynkach – mówi Paweł Olech, Prezes Zarządu Pirios.

Nasze produkty od lat są wykorzystywane przez firmy w jeszcze sprawniejszej i efektywniejszej obsłudze klienta. Zapewniają kompleksowy i wielokanałowy system wsparcia oraz optymalizację procesów biznesowych. Jestem przekonany, że będą stanowić doskonałe uzupełnienie portfolio produktów oferowanych przez Assecomówi Jacek Jacheć, Członek Zarządu Pirios.

Produkty oferowane przez Pirios to specjalistyczne rozwiązania w tym: systemy „front office” klasy Contact Center wraz z wysokowydajną platformą telekomunikacyjną, które są w stanie obsługiwać jednocześnie kilka tysięcy połączeń telefonicznych jednocześnie. To również systemy w obszarze „back office” tzw. dzienniki zgłoszeń, systemy klasy workflow, a także rozwiązania klasy „field service management”, jak również systemy dyspozytorskie, skutecznie wspierające i monitorujące zadania realizowane przez pracowników mobilnych.

Jedną ze stron sprzedających był również Rubicon Partners Ventures, fundusz VC, który w poprzednich latach wspierał Pirios w rozwoju. W ramach transakcji zbył swoje udziały na rzecz Asseco i w ten sposób wyszedł z inwestycji.

****

Asseco jest największą firmą IT w Polsce i regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Od ponad 30 lat tworzy zaawansowane technologicznie oprogramowanie dla firm z kluczowych sektorów gospodarki. Firma obecna jest w  60 krajach na całym świecie i zatrudnia ponad 29 tys. osób. Rozwija się organicznie jak i poprzez akwizycje. Spółki Asseco notowane się na Warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych, NASDAQ i Giełdzie Papierów Wartościowych w Tel Awiwie.

Andrzej Dopierałabot głosowychatbotdoradca klientaJacek JachećPaweł OlechPiriosvoicebot